Santa Fe Nowej Generacji już dostępny

Santa Fe Nowej Generacji jest dostępny z silnikiem benzynowym oraz dwoma silnikami Diesla. Jednostki spełniają wymagania aktualnej normy emisji spalin Euro 6C, czego rezultatem jest obniżenie zużycia paliwa, poprzez zwiększenie efektywności procesu spalania i zminimalizowanie strat, wywołanych wewnętrznym tarciem elementów układu napędowego.

Zmienna kontrola momentu obrotowego z HTRAC
Opracowany przez firmę Hyundai system HTRAC działa w oparciu o technologię napędu na cztery koła, umożliwiającą zmianę dystrybucji mocy, dostarczanej do poszczególnych kół. Jego nazwa powstała w wyniku połączenia litery H, symbolizującej Hyundaia z pierwszą sylabą słowa „trakcja". Sterowanie zmiennym przepływem momentu obrotowego HTRAC daje autu zwinność i zapewnia lepszy dobór momentu obrotowego, w zależności od przyczepności kół i prędkości pojazdu.
W połączeniu z trybami jazdy, HTRAC zwiększa przyspieszenie, stabilność i oszczędność paliwa. System poprawia trakcję na śniegu, żwirze i oczywiście, na zwykłych drogach, przy jednoczesnej poprawie osiągów w zakrętach. Dystrybucja momentu obrotowego zmienia się, wraz z wyborem kolejnych trybów jazdy, a informacja o nich jest wyświetlana na tablicy zegarów. W trybie sportowym HTRAC zapewnia lepsze przyspieszenie, przenosząc nawet do 50% momentu obrotowego na tylne koła. W trybie komfortowym daje większą stabilność, dostarczając do kół tylnej osi do 35% momentu obrotowego. W trybie eco, H-Trac obniża zużycie paliwa, dostarczając moc wyłącznie na przednie koła. Na śliskich nawierzchniach system automatycznie przekazuje moc do wszystkich kół.

 


Udoskonalone zespoły napędowe i nowa 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów
Standardowy silnik Diesla R 2.0 ma dwie wersje mocy: 150 KM (110 kW) i 182 KM (134 kW) oraz 397 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostkę można zamówić z 6-biegową skrzynią manualną (MT), dostępną zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak również na cztery koła lub z nową, 8-stopniową automatyczną skrzynią (AT) i napędem na wszystkie koła.
Silnik CRDi o pojemności 2.2 litra ma moc 197 KM (144 kW), 436 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem. Tu również do wyboru jest napęd na przednie lub cztery koła.
We wszystkich silnikach wysokoprężnych obniżono zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu efektywności procesu spalania i zminimalizowaniu strat, wywołanych wewnętrznym tarciem elementów zespołu napędowego. Silniki Diesla są teraz dostępne również z zapewniającą szybszą reakcję, 8-biegową skrzynią automatyczną. Działanie przekładni jest bardziej bezpośrednie, dzięki zastosowaniu nowego zaworu sterującego i wielopłytkowego sprzęgła. Podwójne łożysko kulkowe minimalizuje straty wywołane tarciem, dodatkowo obniżając spalanie. W połączeniu z zamontowanym bezpośrednio w przekładni kierowniczej, elektrycznym napędem wspomagania (R-MDPS), zwiększono szybkość reakcji i przełożenie układu kierowniczego.
Benzynowy silnik Theta II o pojemności 2.4 litra dostarcza moc 185 KM (136 kW), 241 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest dostępny z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na cztery koła.

 

 

Zawieszenie i prowadzenie
Głównym celem modernizacji zawieszenia i układu kierowniczego modelu Santa Fe czwartej generacji było poprawienie szybkości reakcji na polecenia kierowcy oraz stabilności pojazdu, a także podwyższenie komfortu i wyciszenie.
Dzięki redukcji wstrząsów i wibracji, podczas poruszania się wyboistymi drogami, zawieszenie gwarantuje płynną jazdę. Zostało ono usztywnione i ustawione pionowo, by zapewnić dłuższy skok, a przez to większy komfort podróżowania.
Wszystkie silniki dostrojono tak, by nadać im łagodniejsze brzmienie i bardziej liniowy wzrost natężenia dźwięku, poprawiając projekt tłoków i redukując w ten sposób o 4 dB hałas generowany podczas pracy zimnego silnika. Zewnętrzne, pionowo osadzone amortyzatory optymalizują reakcję i stabilność, obniżając jednocześnie poziom hałasu, wibracji i wstrząsów podczas jazdy. Hałas drogowy obniżono także przez wzmocnienie podłogi i dodanie do wykładzin większej ilości materiałów izolujących.
Opcjonalny układ samopoziomujący, za pomocą niezależnej regulacji tłumienia i poziomowania, zapewnia zawieszeniu stały prześwit, bez względu na obciążenie pojazdu.

 

Warto się pochwalić, że SANTA FE Nowej Generacji otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP.
Zaprezentowany niedawno model SANTA FE Nowej Generacji otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), badającą stopień bezpieczeństwa samochodów, które trafiają na rynek.



„Ocena pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP, którą uzyskał nowy Hyundai SANTA FE jest dowodem na to, że nasz flagowy SUV segmentu D odpowiada najwyższym standardom bezpieczeństwa. Uzyskana ocena potwierdza zaangażowanie marki Hyundai w poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań opartych o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.”
Andreas-Christoph Hofmann
Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe


Dbałość o bezpieczeństwo pasażerów dzięki systemom Hyundai SmartSense
Nowy Hyundai SANTA FE oferuje wiele rozwiązań, które zapewniają użytkownikom komfort i bezpieczeństwo jazdy. Czwarta już generacja tego modelu została wyposażona w jedne z najlepszych w swojej klasie kompleksowych systemów bezpieczeństwa, obejmujących również pionierskie rozwiązania w tej kategorii pojazdów: aktywny system monitorowania martwego pola (Blind-Spot Collision Assist), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (Forward Collision-Avoidance Assist, aktywny system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), asystent utrzymywania pasa ruchu (Lane Keeping Assist), system monitorowanie tylnej kanapy (Rear Occupant Alert), asystent bezpiecznego wysiadania (Safety Exit Assist) oraz funkcja informowania o ograniczeniach prędkości (Speed Limit Info Function). Wszystkie te rozwiązania i funkcje zwiększające bezpieczeństwo czynne i wspomagające kierowcę są częścią Hyundai SmartSense.

 


Nowatorski system monitorowania tylnej kanapy (Rear Occupant Alert) informuje o obecności pasażerów na tylnych siedzeniach oraz ostrzega kierowcę podczas wysiadania z samochodu. Inną nowością w samochodzie jest aktywny system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania. W miejscach, w których kierowca ma ograniczone pole widzenia, system ten nie tylko ostrzega kierowcę o pojawieniu się innego pojazdu za samochodem, ale także automatycznie hamuje. Asystent bezpiecznego wysiadania (Safety Exit Assist) zapobiega ryzyku wpadnięcia pod inny samochód poprzez chwilowe zablokowanie zamków drzwi i odblokowanie ich dopiero w chwili, gdy pasażerowie mogą bezpiecznie wysiąść z samochodu.
Z kolei wysoki poziom bezpieczeństwa biernego uzyskano dzięki dalszemu zwiększaniu sztywności konstrukcji nadwozia w celu jeszcze skuteczniejszej ochrony pasażerów w razie kolizji. Powiększając powierzchnię blach nadwozia tłoczonych na gorąco oraz średnice punktów zgrzewania, zmniejszono całkowitą masę samochodu, przy jednoczesnym zapewnieniu bardzo wysokiej wytrzymałości nadwozia. Lekka i zarazem wytrzymała konstrukcja nadwozia przyczynia się do poprawy własności jezdnych i do zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów. W tym celu wykorzystano blachy i profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości, które obecnie tworzą aż 57 procent konstrukcji nadwozia - jest to najwyższy w historii wskaźnik zastosowania blach o wysokiej wytrzymałości w modelu marki Hyundai.
Samochody marki Hyundai regularnie otrzymują najwyższe oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. Wśród innych modeli Hyundai, które otrzymały maksymalne 5-gwiazdkowe oceny w testach bezpieczeństwa znalazły się modele: Hyundai i30, Hyundai KONA, Hyundai TUCSON oraz IONIQ. Warto też przypomnieć, że niedawno, nowy Hyundai NEXO stał się pierwszym samochodem osobowym napędzanym ogniwami paliwowymi, któremu przyznano maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Regularnie otrzymywane najwyższe oceny w tego rodzaju próbach potwierdzają wiarygodność i renomę firmy Hyundai jako producenta samochodów zarówno bezpiecznych, jak i niezawodnych.


 

 

 

Skontaktuj się z nami

TWOJE DANE